TEAMWEAR SERVICE
vardagar 9.00-17.00

+(46) (0)223-232 30

support@original.se

 

Frågor angående teamshoppen? Maila till:  support@original.se


Frågor angående din Klarna faktura? Gå in på  www.klarna.se



Kundtjänst är öppen under vardagar kl 8:00 till 16:00. 

Vi försöker alltid att svara inom 24h på mail som kommer på vardagar, mail som kommer på helgdagar svarar vi på under nästkommande vardag.


Observera att när du loggar in som Teamkund till ett företag eller klubb är köpvillkoren annorlunda än för privata konsumentkunder. 
 

LOGGA IN:


Jag har loggat in mig som Teamkund men kan inte beställa.

 

Våra teamshoppar håller öppet under kortare perioder som överenskommits med ditt företag eller din klubb. Detta gör det möjligt för oss att samla in alla beställningar och sedan skicka dem till produktion. Du kan inte komma åt butiken när den har stängt. Fråga gärna ansvariga i ditt företag/klubb om det finns planer på ytterligare en öppning längre fram.  

 
 

BETALNING:


Vi har fyra typer av betalning från Klarna. Faktura-, direkt-, kreditkort- eller företagsbetalning för samlad betalning. Faktura är inställd som standard, då betalar du först när du har fått dina varor.

 

Varför nekas jag Klarna faktura?


Om du har flyttat och din adress inte stämmer med det nationella registret, nekas automatiskt betalning mot faktura.
Klarna accepterar kredit till en viss nivå. Klarna gör kreditkontroll i sin egen databas med kundhistorik. Du kommer att få upp andra alternativ för betalning efter att du först valt Klarna som betalningsmetod.

Problem med betalning? Kontakta Klarna Support då dem hanterar alla transaktioner för oss. Av hänsyn till sekretess och integritetsskydd, har våra medarbetare inte tillgång till denna information.

 

Kopia av Klarna Faktura


Du kan hämta en kopia av din faktura från tjänsten «Mitt Klarna» på www.klarna.se. Här måste du skriva in den e-postadress du använde när du handlade från oss. Du kommer att få ett mail med en länk till dina fakturor. Det går bra att ange ditt personnummer eller fakturanummer.

Du har även möjlighet att skjuta upp din betalning på faktura med hjälp av Klarna.
 

 VAL AV STORLEK


Hur hittar jag min storlek?

Eftersom det inte finns någon ånger- eller bytesrätt är det mycket viktigt att du kontrollerar storleksguiden för varje produkt du tänker köpa. Läs instruktionerna i guiden noga.
Guiden ligger synlig under alla produkter.

För att få så rätt mått som möjligt rekommenderar vi att du tar hjälp vid måttagningen.
 

LEVERANS


När kommer varorna?

Generellt blir det leverans 5-6 veckor efter att Teambutiken har stängt. Stängningsdatum kommer att stå på din orderbekräftelse tillsammans med Projektnamnet och Teambutikens namn.

Skall varorna levereras via sportbutik eller på annan leveransadress så kommer det att stå på orderbekräftelsen.


Du kan spåra dina beställningar genom att logga in på "Mina Sidor"

 

 

ÄNDRA, RADERA OCH EFTERBESTÄLLA


Teamshoppen är stängd, kan jag ändra min bestälning?

När shoppen är stängd, är det inte möjligt att beställa mer. Anledningen är att alla order i butiken placeras i produktionskön direkt efter stängning. Förändringar i produktionen gör att hela ordern kommer att tas ut ur kön och behandlas manuellt. Detta kommer att leda till en veckas försening i leveransen.

Jag har beställt fel storlek, kan jag ändra detta?

Ändringar i beställningen som inte leder till förändring för beloppet kan göras via support@original.no medan webbutiken är öppen. Efter stängning, är det inte möjligt att ändra ordern.

Jag vill beställa mer, kan jag lägga detta till den nuvarande ordern?

Det är inte möjligt att lägga till produkter på en beställning. Detta beror på att beloppet kommer att vara högre än vad du har accepterat och fått godkännande för registrering.
Beställningar måste avbokas via support@original.no och du måste sedan lägga en ny beställning. Belopp som dragits vid beställningen kommer automatiskt att återföras till ditt konto.


Kan jag ta bort en produkt från min beställning, eller ta bort hela ordern?

Så länge shoppen är öppen, kan du ta bort produkter eller hela ordern genom att maila till support@original.no

 

Order som betalats med kort återbetalas automatiskt till ditt konto när ordern är raderad. Återbetalningen kan ta upp till 5 bankdagar. Det är inte möjligt att ta bort order eller produkter

efter att shoppen är stängd.

 

BYTE, RETUR OCH GARANTI


Jag har handlat i en Teamshop och fick kläder som inte passar, kan jag byta?

Det är inte möjligt att byta speciellt framtagna teamkläder. Produktionen av kläder för ditt företag eller din klubb produceras på beställning och det finns ingen lagerföring av dessa varor. Ofta brukar man kunna få sålt eller byta kläder internt i sitt företag eller sin klubb.

Bytesrätt och ångerrätt gäller endast när man handlar i vår standardshop med lagerförda produkter.

Jag kunde inte hämta paketet på posten innan det returnerades till Original.

Outlösta paket skickas tillbaka till Original. Om du önskar att paketet skickas till en ny adress eller att vi sänder ut paketet igen tillkommer en expeditionsavgift på 200kr som täcker hantering och fraktkostnader.

Vad gör jag om det finns fel på produkten?

Om det saknas eller är något fel på varorna du köpt ska du givetvis reklamera dessa. Vi lämnar 2 års garanti på sömmar, blixtlås och eventuella fabrikationsfel. Vi reparerar kostnadsfritt under garantitiden. För båda parters bästa vill vi dock att du påtalar eventuella brister och fel snarast möjligt. Om du inte reklamerar inom 2 år, förlorar du rätten till reklamation. Garantin gäller inte för normalt slitage eller oaktsamt handhavande av produkterna.
 
Önskar du att reklamera en produkt? Fyll i denna reklamationsrapport. Skicka det defekta plagget till:

Original Teamwear Sweden AB
Bredgatan 19
2525 25 Helsingborg

 
Är du osäker på om det är en reklamation? Tag isåfall kontakt med oss först på support@original.se och skicka gärna in en bild som visar felet tillsammans med ditt mail.



Om du mottar en felaktig vara vill vi att du gör följande:

Skicka ett mail till support@original.se med orderreferens, en beskrivning av vad som är fel och gärna en bild. Vi återkommer med mer information om hur du skickar in plagget etc.

 

 

 
FRÅGOR?
 
Telefon: 0703-827474
 
Öppettider: Mån–fre 08–16
DESIGNA SJÄLV
 
Designa dina egna sportkläder med våra designverktyg.  Klicka här